Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /www/htdocs/w00c089c/dostsesi.com/forum/includes/mx_system.php on line 22

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/htdocs/w00c089c/dostsesi.com/forum/includes/mx_api.php on line 315

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/htdocs/w00c089c/dostsesi.com/forum/includes/mx_api.php on line 315

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/htdocs/w00c089c/dostsesi.com/forum/includes/mx_api.php on line 1415

  Cumartesi, 11. Ocak 2025 19:43   User Online: 57 

Üye bilginiz

Üye merkeziniz

Özel Messajiniz

Ziyaretçi defteriniz

Üye lerimiz

Forumda çikiþ

Forumlar

Genel

Kültür

Atatürk

Türkiye

Bilgilendirme

Spor

Site ve Radyo

Arsiv II Genel

Arsiv Kultur

Resim
Dostluk Resimi 3Bebek BayrakBebek -9SarikardelenlerCok  Sirinler.BeyazgulSevimli 13Atatuerk.jpgHayalEllerManzara -14Daglardan akan SuSevimli 11Bebek -4Dostluk 1AmberFantazi Resim 9Bebek -7Sevimli 6kirmizi_gul_deni.jpg

Portal Menüsü
Bilgiller
Bilgi ekle
Ekart
Pano
Haberler
Takvim
Resimler
Þiir
Fikra
Bizi tavsiye et
Site Anket
Site kural Impressum
Download tavsiyeler
 Link Tavsiyeler
Bize ulaþým

Bilgilendirme Sisteme girmen gerek

En son aktif olan: 11/1/2025 Saat 18:42

Aşağı git
« Ön  Diğer »
küçükten büyüğe do;ğru sırala büyükten küçüğe doğru sırala      print
Konuyu açan: Konu: Edebi Türler
Member
Member

Rojin
Cevaplar: 239
kayıt olmuş: 11/9/2006
Durum: Çevrimdışı
Cinsiyet: Bayan
red_folder.gif Yazılış Tarihi: 2/4/2008 Saat 00:52  
Edebiyat türlerini önce ikiye ayýrmak mümkündür. Birincisi nazým, ikincisi nesir. Nazým belli bir ölçü ve kalýp esas alýnarak üretilmiþ edebi ürünlerdir. Ya da kýsaca bütün þiir ve þiirler metinlerdir. Hece vezni gibi belli bir kalýp ve ölçü kaygýsý güdülerek yazýlýr. Nesir ise serbest, ölçüsüz düz yazýdýr. Nazým genel olarak bütün þiir türlerini kapsar. Nesir ise edebiyatýn þiir dýþýndaki tüm biçimlerini kapsar. Roman, öykü, tiyatro, deneme gibi.


ÞÝÝR

* Dilin anlam, ses ve ritim öðelerini belli düzen içinde kullanarak bir olayý, ya da bir duygusal ve düþünsel deneyimi yoðunlaþmýþ ve sýradanlýktan uzaklaþmýþ bir biçimde ifade etme sanatýdýr.

Lirik þiir
Aþk, ayrýlýk, hasret, özlem konularýný iþleyen duygusal þiirlerdir. Okurun duygularýna, kalbine seslenir. Eskiden Yunanlýlarda "lir" denen sazlarla söylendiðinden bu adý almýþtýr. Tanzimat döneminde de bir saz adý olan "rebab" dan dolayý bu tür þiirlere rebabi denmiþtir. Divan edebiyatýnda gazel, þarký; Halk edebiyatýnda güzelleme türündeki koþma, semai lirik þiire girer.

Epik þiir
Destansý özellikler gösteren þiirlerdir. Kahramanlýk, savaþ, yiðitlik konularý iþlenir. Okuyanda coþku, yiðitlik duygusu, savaþma arzusu uyandýrýr. Daha çok, uzun olarak söylenir. Divan edebiyatýnda kasideler, Halk edebiyatýnda koçaklama, destan, varsaðý türleri de epik özellik gösterir. Tarihimizde birçok þanlý zaferler yaþadýðýmýzdan, epik þiir yönüyle bir hayli zengin bir edebiyatýmýz vardýr.
Didaktik þiir
Aþk, ayrýlýk, hasret, özlem konularýný iþleyen duygusal þiirlerdir. Okurun duygularýna, kalbine seslenir. Eskiden Yunanlýlarda "lir" denen sazlarla söylendiðinden bu adý almýþtýr. Tanzimat döneminde de bir saz adý olan "rebab" dan dolayý bu tür þiirlere rebabi denmiþtir. Divan edebiyatýnda gazel, þarký; Halk edebiyatýnda güzelleme türündeki koþma, semai lirik þiire girer.
Pastoral þiir
Doða þiirlerini, çobanlarýn doðadaki yaþayýþlarýný anlatan þiirlerdir. Doðaya karþý bir sevgi, bir imrenme söz konusudur bunlarda. Eðer þair doða karþýsýndaki duygulanmasýný anlatýyorsa "idil", bir çobanla karþýlýklý konuþuyormuþ gibi anlatýrsa "eglog" adýný alýr
Satirik þiir
Eleþtirici bir anlatýmý olan þiirlerdir. Bir kiþi, olay, durum, iðneleyici sözlerle, alaylý ifadelerle eleþtirilir. Bunlarda didaktik özellikler de görüldüðünden, didaktik þiir içinde de incelenebilir. Ancak açýk bir eleþtiri olduðundan ayrý bir sýnýfa alýnmasý daha doðru olur. Bu tür þiirlere Divan edebiyatýnda hiciv, Halk edebiyatýnda taþlama, yeni edebiyatýmýzda ise yergi verilir.
Dramatik þiir
Tiyatroda kullanýlan þiir türüdür. Eski Yunan edebiyatýnda oyuncularýn sahnede söyleyecekleri sözler þiir haline getirilir ve onlara ezberletilirdi. Bu durum dram tiyatro türünün ( 19. yy. ) çýkýþýna kadar sürer. Bundan sonra tiyatro metinleri düz yazýyla yazýlmaya baþlanýr.
Dramatik þiir harekete çevrilebilen þiir türüdür. Baþlangýçta trajedi ve kommedi olmak üzere iki tür olan bu þiir türü dramýn eklenmesiyle üç kere çýkmýþtýr. Bizde dramatik þiir türüne örnek verilmemiþtir. Çünkü bizim Batý'ya açýldýðýmýz dönemde ( Tanzimat ) Batý'da da bu tür þiirler yazýlmýyordu; nesir kullanýlýyordu tiyatroda. Bizim tiyatrocularýmýz da tiyatro eserlerini bundan dolayý nesirle yazmýþlardýr. Ancak nadirde olsa nazýmla tiyatro yazan da olmuþtur. Abdülhak Hamit Tarhan gibi...


--------------------------------------------------------------------------- -----

DESTAN

* Kahramanlarýnýn olaðanüstü eylemlerini coþkulu, törensel bir üslupla anlatan ve genellikle birkaç bölümden oluþan manzum yapýtlardýr. Bilinen en eski edebiyat türlerinden biridir. Yunanca "espos" sözcüðünden gelmektedir. Mitoloji, efsane, folklor ve tarihi öðeler içerir. Destanlar ve destansý öyküler ilkçaðlardan beri dünyanýn her yerinde gelenekleri sonraki kuþaklara aktarmak için kollektif olarak yaratýlmýþ edebi biçimlerdir.

* Destanlarýn ortak özellikleri:
Hepsinde yarý tanrýsal nitelikler taþýyan bir ya da birçok kahramandan söz edilir. Destan bu kahramanýn eylemleri üzerine kurulmuþtur. Olaylar çok geniþ bir kozmik coðrafya üzerinde geçer. Bir destanýn dünyasý ortaya çýktýðý zaman içinde düþünebilecek her þeyi barýndýran bütünsel, çok yönlü bir dünyadýr. Hemen bütün destanlarda uzun yolculuklar anlatýlýr. Çoðu destanda olaylara doðaüstü yaratýklar da katýlýr. Kiþiler, olaylar, doðal varlýklar hep gerçek yaþamdaki boyutlarýndan daha büyük, daha zengindir. Özellikle sözlü destanlarda uzun anlatý, betimleme (tanýmlama) ve konuþma bölümleri bulunur. Öykü içinde öyküye yer verilir. Törensel söyleyiþler ve kamusal duyarlýlýk hâkimdir. Destanlar temel olarak iki gruba ayrýlýr.


____________________
Dört Sey Geri Gelmez Atýlan Ok, Söylenen Söz, Kacýrýlan Fýrsat ve Gecen Zaman ...
Profiline gir Web siteyi ziyaret et Bu üyenin tüm mesajlarını göster
Member
Member

Rojin
Cevaplar: 239
kayıt olmuş: 11/9/2006
Durum: Çevrimdışı
Cinsiyet: Bayan
red_folder.gif Yazılış Tarihi: 2/4/2008 Saat 00:53  
Sözlü destanlar

* Yazýnýn henüz bulunmadýðý ve yaygýnlaþmadýðý bir kültürde doðan ve kuþaktan kuþaða sözlü olarak aktarýldýktan sonra yazýya geçirilen destanlardýr. Ozan ve þarkýcýlarýn deðiþik zamanlarda söylediði þarký ve þiirlerin bütünleþmesi ve iþlenmesiyle oluþturulurlar. Örnekler:

* Gýlgamýþ: MÖ 3000 yýllarýnda Mezopotamya’da ortaya çýkmýþtýr. Bilinen en eski destandýr. Babil ve Akad toplumlarýnca da benimsenmiþtir. Ama bugüne kalan en eksiksiz biçimi Sümer toplumunda ortaya çýkmýþtýr. Zalim Uruk kralý Gýlgamýþ’in ölümsüzlük arayýþýný anlatýr. Gýlgamýþ ve arkadaþý Enkidu ile birlikte uzun arayýþlardan sonra ölümsüzlük otunu bulur, ama bir yýlana kaptýrýr.

* Ýlyada ve Odysseia: MÖ 11-12’nci yüzyýllarda geçtiði sanýlmaktadýr. Homeros destanlarý olarak bilinirler. Yunan Yarýmadasý’ndaki Akhalar’ýn, Anadolu’daki Ýon krallýklarýna saldýrýsý ve Akha kral ve prenslerinin daha sonraki serüvenleri anlatýlýr. Özellikle Odysseia, Yunan Tragedyasý ve Batý edebiyatýnýn önemli bir kaynaðýdýr.

* Diðerleri: Eski Ýngilizce halk destaný Beowulf, Eski Almanca Heldenlieder (kahramanlýk türküleri), Almanca Nibelungenlied , Kudrunlied, Fransa'da Chanson de Geste (kahramanlýk þarkýsý), Chanson de Roland (Frank kralý Charlemagne’ýn savaþlarýný anlatýr), Ýspanya’da El Cantar de Mio Cid, Hindistan'da Mahabharata, Ramayana, Japonya’da Heike Monogatari.

Edebi destanlar

* Belirli bir yazar tarafýndan eski örneklere uygun olarak ve okunmak üzere kaleme alýnmýþ destanlardýr.
Örnekler:

* Vergilius’un Aeneis’i: MÖ 29-19’uncu yüzyýllarý kapsar. Troyalý Aeneias’in uzun ve zorlu bir yolculuktan sonra Latin ülkesine gelerek Lavinium kentini kurmasý anlatýlýr. Lavinium sonradan Alba Langa ve Roma kentlerinin yerine kurulan ilk kenttir.

* Milton’un Paradise Lost’u: Ýnsanýn cennetten kovuluþu ve tanrýnýn þeytanla mücadelesini anlatýr.

* Dante’nin La Divina Commedia’sý (Ýlahi Komedya) MS 1310-1321, Ariosto’nun Orlando Furioso’su (Çýlgýn Orlando) 1532, Camoes’in Os Lusidas’ý 1572.


Türk edebiyatýnda destan

* Asya kýtasýnýn çeþitli bölgelerinde yaþayan Türk boylarý arasýnda zengin bir destan geleneði vardýr. Bilinen Türk destanlarý arasýnda en eskisi Yaratýlýþ Destaný’dýr. Altay Türkleri arasýnda söylenmektedir. V. Radlov tarafýndan saptanýp yazýya geçirilmiþtir.
Saka Destaný, Ýskit Türkleri’ne aittir. Bu destan zinciri içinde Alp Er Tunga ve Þu parçalarý bulunur. Bunlar Kaþgarlý Mahmud’u Divanü Lugati-t-Türk adlý eserinde yer almýþtýr.
Oðuz Kaðan Destaný 14’üncü yüzyýlda derlenmiþ özet nitelikte bir metindir. Oðuz Kaðan’ýn doðumu ve üstün nitelikleri, askeri baþarýlarý ve ülkeyi oðullarý arasýnda pay ediþi anlatýlýr.
Oðuz Türkleri’nden günümüze gelen tek destan metni ise Dede Korkut Kitabý’dýr. Bayýndýr Han soyundan geldikleri sanýlan Akkoyunlular’ýn egemen olduðu Kuzeydoðu Anadolu’daki olaylar ve Müslüman Oðuzlar’ýn yaþamý anlatýlýr. Göktürk Destanlarý çeþitli parçalardan oluþmuþtur. Bozkurt parçasýnda Göktürkler’in bir boz kurdun soyundan geldikleri, Ergenekon parçasýnda ise Ergenkon’a sýðýnmalarý, çoðalýp buraya sýðmayýnca daðý eriterek dýþ dünyaya çýkmalarý anlatýlýr. Köroðlu parçasýnda, göçebe Oðuzlar’ýn Horasan ve Hazar’da Ýranlýlarla savaþlarýndan sözedilir.
Manas Destaný’nda Kýrgýz Türkleri'nin putperest Kalmuk ve Çinliler’le savaþlarý vardýr.
Cengiz Han Destaný, Moðol istilasýndan sonra Kýpçak bozkýrlarýnda ve eski Uygurlarýn yaþadýðý bölgelerdeki olaylarý anlatýr.
Timur Destaný, Timur’un savaþlarý ve kiþiliðine yer verir. Daniþmend Gazi Destaný’nda Türklerin Anadolu’yu ele geçirmeleri anlatýlýr.
Battal Gazi Destaný’nda da Anadolu’daki Türk-Bizans savaþlarý yer alýr.


____________________
Dört Sey Geri Gelmez Atýlan Ok, Söylenen Söz, Kacýrýlan Fýrsat ve Gecen Zaman ...
Profiline gir Web siteyi ziyaret et Bu üyenin tüm mesajlarını göster Cevap 1
Member
Member

Rojin
Cevaplar: 239
kayıt olmuş: 11/9/2006
Durum: Çevrimdışı
Cinsiyet: Bayan
red_folder.gif Yazılış Tarihi: 2/4/2008 Saat 00:55  
AÐIT

* Genellikle bir ölünün ya da acý, üzücü bir olayýn ardýndan söylenen halk türküsü. Aðýtlar, baþýndan acý bir olay geçen ya da ölen kiþinin iyiliklerinden, yiðitçe davranýþlarýndan ve yaþamýndaki önemli olaylardan söz eder. Belli geleneksel hareketler eþliðinde kendine özgü ölçü ve uyaklarla söylenir.
Türklerde aðýt geleneði çok eskidir. Anadolu’nun hemen her yerinde söylenir. Aðýtlar yarý anonim folklor ürünleri arasýnda da sayýlabilir. Türkçede 7, 8 ve 10 heceli aðýtlar yaygýndýr. En çok rastlanýlaný 8 hecelilerdir. Erkeklerin söylediði aðýtlar varsa da aðýtlarý daha çok kadýnlar söyler. Gösteri bölümüyle tiyatro, söyleniþ biçimiyle þiirseldir. Aðýtlar türkü ve destanla yakýn iliþki içindedir.


--------------------------------------------------------------------------- -----

MESNEVÝ

* Özellikle Arap, Fars ve Osmanlý edebiyatýnda kendi aralarýnda uyaklý beyitlerden oluþan ve aruz ölçüsüyle yazýlan þiir biçimidir. Arapçada "müzdevice" denilen mesnevi türü ilk olarak 10’uncu yüzyýlda Ýran edebiyatýnda ortaya çýkmýþtýr. Türk edebiyatýna giriþi 11’inci yüzyýlda Yusuf Has Hacib’in Kutadgu Bilig adlý yapýtýyla baþlar. Her beytinin ayrý uyaklý olmasý yazma kolaylýðý saðlar. Bu nedenle uzun aþk öykülerinde, destanlarda mesnevi kullanýlmýþtýr. Mesnevi bir eser baþlýca tevhid, münacat, na’t, miraciye bölümlerinden oluþur. Mesneviler aþk mesnevileri, dinsel-tasavvufi mesneviler, ahlaksal ve öðretici mesneviler, savaþ ve kahramanlýk konusunu iþleyen gazavatnameler, bir kentin güzelliklerini anlatan þehrengizler ve mizahi mesneviler diye ayrýlabilir. Mevlana Celaleddin Rumi’nin altý ciltlik tasavvufi yapýtý da "Mesnevi" adýný taþýmaktadýr.


--------------------------------------------------------------------------- -----

ELEJÝ

* Tanýnmýþ bir kiþinin, bir arkadaþýn ya da sevilen bir kiþinin ölümünden duyulan üzüntüyü anlatan lirik þiir türüdür. Genel anlamda, insanýn ölümlülüðü temasýný iþleyen, birbirini izleyen bir vurgulu iki vurgusuz heceli ayaklardan oluþan beþli ve altýlý ölçüyle yazýlan ve konuyla sýnýrlý olmayan þiire verilen addýr. Modern batý edebiyatýnda bu terim þiirin içeriðinden çok ölçüsünü belirtir. Alman edebiyatýnda ölçü özelliði öne çýkarken, Ýngiliz edebiyatýnda þiir türü olarak tanýnýr. Örneðin, Milton’un okul arkadaþý Edward King’in ölümü üzerine yazdýðý "Lycidas" (1838) bu kapsamdadýr. Eleji, modern þiirde de sýk rastlanan önemi bir þiirsel anlatým biçimidir.

NESÝR: Düz yazý


--------------------------------------------------------------------------- -----

ROMAN

* Belli bir tarihsel ya da coðrafi çevre içindeki belli bir kiþi ya da bir grup insanýn baþýndan geçenleri, bu insan ya da insanlarýn iç ve dýþ yaþantýlarýný belli bir kronolojik, mantýksal, duygusal ya da sanatsal iliþkiyi gözeterek öyküleyen ve belli bir uzunluðu aþan anlatýlar için kullanýlan edebi terimdir. Edebi türler içinde en yenisidir. Çünkü matbaanýn bulunmasý ve kentsoylu bir okur kitlesinin ortaya çýkmasýndan sonra geliþmiþtir.

* Aslýnda tanýmlanmasý en zor edebi türdür. Geliþmesini tamamlamamýþ tek türdür denebilir. Bunun bir nedeni romanýn tarihsel koþullara baðlý olmasý, diðer nedeni ise yazarýna geniþ bir özgürlük ve deney alaný býrakmasýndandýr. Romanýn atalarý arasýnda nesirsel özellikler taþýyan Petronius’un Satyricon (1’inci yüzyýl) ve Apuleius’un Metamorphoseon’u (2’nci yüzyýl) gösterilir.
Roman düzyazýyla yazýlýr. Anlatýlan olaylar kahramanlýk öyküleri deðil, sýradan insanlarýn günlük yaþantýlarýdýr. Anlatýlan olaylar, saraylar ve savaþ alanlarý gibi destansý mekanlarda deðil, sokaklar, evler, meyhaneler gibi sýradan mekanlarda geçer. Olaylara yön veren tanrýlar deðil, kiþilerin kendi tutum, davranýþ, duygu ve düþünceleridir. Kullanýlan dil, nazým türlerinde olduðu gibi aðdalý deðil günlük ve sýradandýr.



* Roman tarihe en baðlý edebiyat türüdür. Toplumsal, politik olaylar geliþmelerle de yakýn iliþkidedir. Romanýn tarihe baðlý oluþu, çok köklü bir geçmiþi olmayan yeni bir sýnýfýn, yani burjuvazinin kendine tarih içinde bir geçmiþ, þimdi ve gelecek kurma çabasýndan doðmuþ olmasýnda yatar. 18. yüzyýl romanlarýnýn çoðu, burjuvazinin aristokrasiye karþý mücadelesinde kullanýlmak üzere kaleme alýnmýþ metinler gibidir.
Roman, iþte bu nedenle, felsefe ve sanattan boþ inançlarý kovmak ve bunlarýn yerine akýl ve gerçeði geçirmek isteyen bir kültürel dönüþümün ürünüdür. Bu nedenle toplumlarýn geliþimine, yani tarihe kopmaz biçimde baðlýdýr. Ýnsaný, öncelikle toplumsal ve tarihsel bir varlýk olarak konu alan ilk sanat türüdür.


Roman türleri

* Romanlar konu, üslup, yazýldýðý dönem bakýmýndan çeþitli türlere ayrýlabilir.

Üslup bakýmýndan "romantik roman", "gerçekçi roman", "doðalcý roman", "estetik roman", "izlenimci roman", "dýþavurumcu roman", "yeni roman" türleri sayýlabilir.

Romantik roman
* Kiþilerin duygularýný, arzularýný, düþüncelerini yalnýzca kendilerine ait, içten gelen doðal ve gerçek olgular gibi görür. Örneðin Sir Walter Scott’un tarihsel romanlarý, Jean Jack Rousseau’nun eserleri ve Goethe’nin Genç Verther’in Acýlarý romaný gibi.


____________________
Dört Sey Geri Gelmez Atýlan Ok, Söylenen Söz, Kacýrýlan Fýrsat ve Gecen Zaman ...
Profiline gir Web siteyi ziyaret et Bu üyenin tüm mesajlarını göster Cevap 2
Member
Member

Rojin
Cevaplar: 239
kayıt olmuş: 11/9/2006
Durum: Çevrimdışı
Cinsiyet: Bayan
red_folder.gif Yazılış Tarihi: 2/4/2008 Saat 00:55  
Roman türleri

* Romanlar konu, üslup, yazýldýðý dönem bakýmýndan çeþitli türlere ayrýlabilir.

Üslup bakýmýndan "romantik roman", "gerçekçi roman", "doðalcý roman", "estetik roman", "izlenimci roman", "dýþavurumcu roman", "yeni roman" türleri sayýlabilir.

Romantik roman
* Kiþilerin duygularýný, arzularýný, düþüncelerini yalnýzca kendilerine ait, içten gelen doðal ve gerçek olgular gibi görür. Örneðin Sir Walter Scott’un tarihsel romanlarý, Jean Jack Rousseau’nun eserleri ve Goethe’nin Genç Verther’in Acýlarý romaný gibi.

Gerçekçi roman
* Romantik romandan ayrý olarak kuru ve kuþkucu bir anlatým ve düþünce yapýsý taþýr. Balzac ve Stendhal’in romanlarý bu üsluptadýr.

Doðalcý roman
* Üslup bakýmýndan gerçekçi romana benzer. Olanýn olduðu gibi yazýlmasýný öngörür. Emile Zola ve Maupassant romanlarý doðalcý romanlardýr.

Estetik roman
* Belli biçim ve anlatým kaygýlarý ile yazýlmýþ romanlardýr. Gustave Flaubert estetik romanýn en önemli yazarýdýr.

Ýzlenimci roman
* Diðer üsluplardan ayrý olarak eþyanýn ve dýþ olaylarýn kendi nesnel gerçeklikleriyle insanlarýn bunlarý algýlama biçimleri arasýndaki farklarý ortaya çýkarmaya yönelir. Yani dýþ gerçeklerden çok, duyu ve duygulara, iç yaþantýnýn betimlenmesine öncelik verir. Ford Madox Ford’un romanlarý izlenimciliðin en sistemli ürünleridir.

Dýþavurumcu roman
* 20. yüzyýlda ortaya çýkmýþtýr. Dýþavurumculuk toplumsal kimliklerin reddedilmesi ve insan yaþamýný belirleyen toplum karþýtý ya da uygarlýk karþýtý güçlerin öne çýkarýlmasýyla belirlenir. Dýþavurumculuk, þiddetli, fýrtýnalý ve tanýmsýz duygularý vurgulamasýyla, abartma, karikatürleþtirme, çarpýtma ve soyutlama tekniklerinden yararlanmasýyla bir tür "yeni romantizm" olarak da deðerlendirilir. Dostoyevski, Kafka, Beckett ve Brecth’in romanlarý bu türün örneklerindendir.

Yeni roman
* Aslýnda dýþavurumculuðun izlerini taþýr. Özellikle 1930 sonrasýnda ilk örnekleri görülmeye baþlandý. Kendisinden önceki akýmlardan hiçbirine benzemeyen, yazma deneyini, hatta romanýn olanaksýzlýðýný romanýn asýl konusu haline getiren romanlardýr. Yeni roman, yazma eyleminin kendisini sorgulamaya yönelir. Alain Robbe-Grillet, Michel Butor, Claude Simon, Philippe Soller, Julio Cortazar gibi yazarlar bunu denemiþlerdir.

Konusu bakýmýndan roman "tarihsel roman", "pikaresk roman", "duygusal roman", "gotik roman", "ruhbilimsel roman", "töre romaný", "oluþum romaný" türlerine ayrýlýr.

Tarihsel roman
* Uzak bir geçmiþte yaþanan olaylarý konu alýr. Ama tarihten daha derinlerde yatan insanla ilgili daha evresel bir gerçeði araþtýrmak amacýyla da yazýlmýþ olabililer. Tarihi romanlarýn örnekleri arasýnda Walter Scott’un romanlarýný, Tolstoy’un Savaþ ve Barýþ’ýný, Stendhal’in Parma Manastarý’ný sayabiliriz.

Pikaresk roman
* Ýsmini, Ýspanyolca alt tabakadan serüvenci ya da serseri anlamýna gelen sözcükten alýr. Çoðunlukla ahlaksýz, rezil bir kahramanýn baþýboþ gezginlik yaþamýnda yaþadýðý olaylarý gevþek ve rahat bir üslupla anlatýr. Bu türün önemli örnekleri arasýnda Lesage’nin Gil Blas de Santilane’ýn Serüvenleri, Defoe’nun Talihli Metres’i, Thomas Mann’ýn Dolandýrýcý Felix Krull’un Ýtiraflarý’ný sayabiliriz.

Duygusal roman
* Ýnsanýn duygusal yaþamýný yüksek ve özenli bir üslupla betimleyen romanlardýr. Bazen bu türde yazarýn kendi duygularýyla, okurun duygularýný sömürmesi ön plana çýkar. Laurence Sterne’in Fransa ve Ýtalya’da Hissi Seyahat adlý eseri, Rousseau’nun romanlarý, Madame de La Fayette’in Prenses de Cleves’i bu türe örnek gösterilebilir.

Gotik roman
* Gotik roman, Ýngiliz ve Amerikan romancýlýðýna özgü bir türdür. 18. yüzyýlýn akýlcýlýðýna karþý çýkan bir türdür. Karanlýk, korkutucu, çýlgýnlýklarla dolu bir ortamda geçen kanlý, þeytani, büyülü olaylarý konu alýr. Horace Walpole’un Otranto Þatosu, Mary Shelley’in Frankenstein adlý romanlarý bu türün örnekleridir. Gotik romanýn günümüzdeki uzantýlarý bilimkurgu ve fantastik roman olarak gösterilebilir.

Ruhbilimsel roman
* Kiþilerin ruhsal durumlarýný ayrýntýlarýyla çözümlemeye çalýþan romanlardýr. Daha serinkanlý ve denetimli oluþuyla duygusal romandan ayrýlýr. Abbe Prevost’un Manon Lasko adlý eseriyla Fransýz edebiyatýnda açýlan psikolojik roman çýðýrý diðer ülke romancýlarýný da etkilemiþtir. Paul Bourget’in romanlarý da bu türe örnektir.

Töre romaný
* Ýnsanlarýn en dolaysýz biçimde toplumsal olan davranýþlarýný, adetlerini, geleneklerini ön plana çýkarýr. Moda, yaygýn konuþma ve ifade biçimleri, toplu olarak yapýlan her þey bu tür romanlarýn konusunu oluþturur. Toplumun derin yapýsýndan çok, yüzeysel görüntüleriyle ilgilenir. En tipik temsilcileri olarak Arnold Bennet ve Evelyn Waugh’tur.


Türk edebiyatýnda roman

* Türk edebiyatýna roman Fransýzca’dan yapýlan çevrilerle girdi. Bu çevirilerden ilki Yusuf Kamil Paþa’nýn Fenelon’dan yaptýðý Terceme-i Telemak’týr. Daha sonra adý bilinmeyen bir çevirici Victor Hugo’nun ünlü romaný Sefiler’i (Les Miserables) çevirdi. 1860-1880 yýlarý arasýnda baþta Fransýz yazarlar olmak üzere bir çok Batýlý yazarýn eseri Türkçe’ye çevrildi. Ýlk Türk romaný Þemseddin Sami’nin Taaþþuk-ý Talat ve Fitnat adlý eseridir. Sami’den sonra Ahmed Mithad romanlarýyla Türk romanýnýn geliþmesine katkýda bulundu. Türk romaný asýl Tanzimat döneminde geliþti. Recaizade Mahmud Ekrem’in Araba Sevdasý yeni teknikler kullanýlan Batýlý anlamda türüne en yakýn ilk Türk romanýdýr. Servet-i Fünun edebiyatý döneminde ilk usta romanlar ve usta yazarlar kendilerini gösterdi. "Sanat sanat içindir" tezini savunan bu yazarlar aþk ve acýma gibi konularý iþledi. Halid Ziya Uþaklýgil bu dönemin en önemli romancýsý sayýlýr. Aþk-ý Memnu (1925) adlý romaný günümüzde de en baþarýlý Türk romanlarýndan biridir. 1910’dan sonra milli duygularýn aðýr basmasýyla birlikte "Genç Kalemler" dergisi çevresinde Türkçülük akýmý geliþti. Milli romanlarýn yazýlmasý bu dönemde baþladý. Halide Edip Adývar’ýn Vurun Kahpeye, Reþat Nuri Güntekin’in Çalýkuþu romanlarý bu dönemin örneklerindendir. Cumhuriyet döneminde çaðdaþ Türk romaný ortaya çýktý. Toplumsal ve sosyal geliþmeleri konu alan romanlar yazýldý. Köy ve kent romanlarý ayrýmý da bu dönemle ilgilidir.


____________________
Dört Sey Geri Gelmez Atýlan Ok, Söylenen Söz, Kacýrýlan Fýrsat ve Gecen Zaman ...
Profiline gir Web siteyi ziyaret et Bu üyenin tüm mesajlarını göster Cevap 3
Member
Member

Rojin
Cevaplar: 239
kayıt olmuş: 11/9/2006
Durum: Çevrimdışı
Cinsiyet: Bayan
red_folder.gif Yazılış Tarihi: 2/4/2008 Saat 00:57  
ÖYKÜ

* Gerçek ya da düþ ürünü bir olayý aktaran kýsa düz yazý þeklindeki anlatýdýr. Kýsa oluþu, yalýn bir olay örgüsüne sahip olmasý, genellikle önemli bir olay ya da sahne aracýlýðýyla tek ve yoðun bir etki uyandýrmasý ve az sayýda karaktere yer vermesiyle roman ve diðer anlatý türlerinden ayrýlýr.

* Öyküde, olayýn geçtiði yer sýnýrlý, anlatým özlü ve yoðundur. Karakterler belli bir olay içinde gösterilir. Bu karakterlerin de çoðu zaman sadece belli özellikleri yansýtýlýr. Konu tümüyle düþ ürünü olabilir, ya da son derece gerçekçidir. Genellikle ironik bir rastlantý yoluyla yaratýlan özel bir an üzerindeki yoðunlaþma sürpriz sonlara olanak verir.

* Eski Yunan’daki fabl ve kýsa romanslar, Binbir Gece Masallarý öykünün habercileridir. Ama öykü ancak 19. yüzyýlda romantizm ve gerçekçilik akýmlarýnýn yaygýnlaþmasýyla edebi bir tür haline gelebildi. Edgar Allan Poe’nin Grotesk ve Arabesk öyküleri adlý eseriyle yalnýzca Amerika Birleþik Devletleri’nde deðil Avrupa’da da etkili oldu. Almanya’da Heinrch von Kleist, ve E. T. A. Hoffmann, psikolojik ve metafizik sorunlarý öykülerinde masalsý bir anlatýmla yansýttýlar.

* 20. yüzyýla girildiðinde öyküler ilk kez genellikle gazete ve dergilerde yayýnlanýyor ve bu yüzden gazeteciliðe özgü yerel renkler taþýyordu. Bret Harte’nin öyküleri, Ruyard Kipling’in Hindistan’daki yaþamý anlatan öyküleri, Mark Twain’in Missisippi öyküleri bu özelliktedir.

* Rusya’da Gogol, Dostoyevski, Turgenyev ve Çehov’un öyküleri, öykü türünün edebi eserler arasýnda saðlam bir yere oturmasýna büyük katký saðladý.


Türk edebiyatýnda öykü

* Türk edebiyatýnda Batýlý anlamdaki ilk öyküler Tanzimat döneminde yazýldý. Ýlk öykü yazarlarý, Ahmed Midhat, Emin Nihat, Samipaþazade Sezai ve Nabizade Nazým’dý. Türk öykücülüðünü yetkinliðe kavuþturan yazar ise Halit Ziya Uþaklýgil oldu. Edebiyat-ý Cedide döneminde yalýn diliyle dikkat çeken Uþaklýgil, titiz gözlemciliðiyle gerçekçi öykü geleneðini baþlatan yazardýr. Bu dönemin diðer yazarlarý Hüseyin Rahmi Gürpýnar, Mehmet Rauf, Hüseyin Cahit Yalçýn, Ahmet Hikmet Müftüoðlu ve Saffeti Ziya idi.

* 2. Meþrutiyet’in ilanýndan sonra geliþen yeni edebiyat akýmýyla birlikte öyküde toplumsal ve siyasi sorunlar iþlenmeye baþladý. Türkçe’de yabancý sözcüklerin temizlenmesi, yazýmda konuþma dilinin hakim olmasý, taþra yaþamýnýn gerçekçi bir üslupla edebiyata taþýnmasý gibi özelliklerle bilinen bu dönemde Ömer Seyfettin, Türk öykücülüðünde yeri bir çýðýr açtý. Onu Halide Edip Adývar, Reþat Nuri Güntekin, Refik Halit Karay izledi. F. Celaleddin, Selahattin Enis, Sadri Ertem, Cemal Kaygýlý, Sabahattin Ali, Kenan Hulusi Koray, Nahit Sýrrý Örik, Bekir Sýtký Kunt, Mahmut Þevket Esendal Cumhuriyet dönemi öykücülüðünü hazýrlan isimlerdir.

* Cumhuriyet dönemi 1930’lar sonrasýný kapsar. Bu dönemde alýþýlmýþýn dýþýnda bir öykü dünyasý kuran Sait Faik Abasýyanýk, Halikarnas Balýkçýsý (Cevat Þakir Kabaaðaç), diyaloglarýn usta yazarý Orhan Kemal, Mehmet Seyda, Samet Aðaoðlu, Sabahattin Kudret Aksal, Kemal Bilbaþar, Kemal Tahir ve Ahmet Hamdi Tanpýnar öykü yazarlarý olarak ön plana çýktý. Günümüzde Türk öykücülüðü geniþ bir konu ve üslup zenginliðiyle sürmektedir.


____________________
Dört Sey Geri Gelmez Atýlan Ok, Söylenen Söz, Kacýrýlan Fýrsat ve Gecen Zaman ...
Profiline gir Web siteyi ziyaret et Bu üyenin tüm mesajlarını göster Cevap 4
Member
Member

Rojin
Cevaplar: 239
kayıt olmuş: 11/9/2006
Durum: Çevrimdışı
Cinsiyet: Bayan
red_folder.gif Yazılış Tarihi: 2/4/2008 Saat 00:57  
MASAL

* Olaðanüstü öðe, kahraman ve olaylara yer veren öykülerdir. Masal terimi öncelikle, Sindirella, Çizmeli Kedi gibi sözlü geleneðin ürünleri olan halk öykülerini kapsar. Ama sözlü gelenekle iliþkisi olmayan edebi yönü aðýr basan bazý eserler de bu türün içinde yer alýr. Halk masallarý 4 temel grupta toplanýr. Hayvan masallarý, olaðanüstü ve gerçekçi masallar, güldürücü öyküler, zincirlemeli masallar.

* Hayvan masallarý genellikle kýsa masallardýr. Lafontaine masallarý bu türün en güzel örnekleridir. Þeyhi’nin Har-name adlý eseri de Divan edebiyatýndaki hayvan masallarý türüne görmek gösterilebilir.

* Olaðanüstü masallarda, olaðan varlýklarýn yaný sýra cin, peri, dev, ejderha gibi olaðanüstü varlýklara da yer verilir. Gerçekçi masallarýn baþlýca kahramanlarý ise padiþahlar, vezirler, prenses ve prensesler, zenginler, hýrsýzlar ya da haydutlar gibi gerçek hayattaki kiþilerdir.

* Güldürücü masallar okuyan ve dinleyeni eðlendirmeyi amaçlayan masallardýr.

* Zincirleme masallarda sýký bir mantýk baðýyla birbirine baðlanan, küçük ve önemsiz bir dizi olay art arda sýralanýr.


____________________
Dört Sey Geri Gelmez Atýlan Ok, Söylenen Söz, Kacýrýlan Fýrsat ve Gecen Zaman ...
Profiline gir Web siteyi ziyaret et Bu üyenin tüm mesajlarını göster Cevap 5
Member
Member

Rojin
Cevaplar: 239
kayıt olmuş: 11/9/2006
Durum: Çevrimdışı
Cinsiyet: Bayan
red_folder.gif Yazılış Tarihi: 2/4/2008 Saat 00:58  
TÝYATRO

* Bir öyküyü, sahne olarak ayrýlmýþ bir yerde oyuncularýn söz ve hareketleriyle canlandýrma sanatýdýr. Çoðu zaman yazýlý bir metne dayanýr. Be metnin adý senaryodur. Ancak tiyatronun tek öðesi edebiyat deðildir. Oyunculuk, sahne düzeni, dekor, köstüm, aydýnlatma, müzik ve dans gibi öðeleri de vardýr. Burada tiyatro terimi, eser olarak edebi yönüyle ele alýnmaktadýr.

* Baþka bazý sanatlar gibi tiyatro da dinsel törelerden doðmuþtur. Daha sonra dinden baðýmsýzlaþarak bir sanat olmuþtur. Temelinde, ilke insanýn doða olaylarýný kendi bedensel hareketleriyle simgesel olarak canlandýrma çabalarý yatar. Doða üstü güçlerin insanlara görünmesine aracýlýk etme çabalarý da tiyatronun bir diðer amacýdýr.
Tiyatro eserleri de diðer edebi eserler gibi genel edebi akýmlarýn etkisinde kalýr. Ýlk insan topluluklarýyla birlikte ortaya çýkan tiyatro, antik çaðlarda asýl kimliðine kavuþmaya baþladý. Ýlk tiyatro þenliði MÖ 534’te Atina’da düzenlendi.


--------------------------------------------------------------------------- -----

DENEME

* Tek bir konuyu rahat ve akýcý bir biçimde ele alan, çoðu kez yazarýnýn kiþisel bakýþ açýsý ve deneyimini aktaran orta uzunluktaki edebi metinlerdir. Bu türün yaratýcýsý 16. Yüzyýl Fansýz yazarý Michel de Montaigne’dir. Yazdýðý metinlerin kiþisel düþünce ve deneyimlerinin iletilmesine yönelik edebi parçalar olduðunu vurgulamak için deneme (essai) adýný seçmiþtir. Türk edebiyatýna deneme, diðer edebi türler gibi Tanzimat’tan sonra Batý’nýn etkisiyle girdi. Yakup Kadri Karaosmanoðlu, Ahmet Haþim, Falih Rýfký Atay, Yahya Kemal Beyatlý deneme türününde eserler veren önemli yazarlarýmýzdýr. Ancak deneme türünün en önemi yazarý Nurullah Ataç’týr. Ataç, denemelerinde kiþisel tavrýný açýkça ortaya koyan, dilde yenilikçi ve titiz, üslupta akýcý bir yazardýr.


____________________
Dört Sey Geri Gelmez Atýlan Ok, Söylenen Söz, Kacýrýlan Fýrsat ve Gecen Zaman ...
Profiline gir Web siteyi ziyaret et Bu üyenin tüm mesajlarını göster Cevap 6
Member
Member

Rojin
Cevaplar: 239
kayıt olmuş: 11/9/2006
Durum: Çevrimdışı
Cinsiyet: Bayan
red_folder.gif Yazılış Tarihi: 2/4/2008 Saat 00:58  
BÝYOGRAFÝ

* "Yaþam öyküsü" de denebilir. Bir kiþinin yaþamýný anlatmayý konu alan edebiyat türüdür. Yazarýn kendi yaþamýný anlattýðý oto biyografiler de bu türün içinde yer alýr. Yaþam öyküsü kiþisel anýlara ya da araþtýrma sonucu edinilmiþ sözlü ve yazýlý malzemelerin düzenlenmesine ve yorumlanmasýna dayandýðý için tarihin bir dalý olarak da görülebilir. Ama konu alýnan kiþinin bireyselliðini, yaratýcý ve duygudaþ bir kavrayýþla aktarmaya çalýþtýðý için ayný zamanda edebiyatýn bir koludur.

* Tarihte ölen kiþinin yaþamýný ve yapýtlarýný öven mezar yazýtlarý ve cenaze törenlerindeki konuþmalar yaþam öykülerinin ilk örnekleri sayýlabilir. Daha sonra eldeki verilerin keyfi ya da eleþtirellikten uzak bir yorumuna dayanan, söz konusu kiþiyi övmek ve okura örnek oluþturmak için yazýlan yaþam öyküleri baþlamýþtýr. Bunun hemen ardýndan kiþilerin gerçek yüzünü ortaya çýkarmayý amaçlayan eleþtirel yaþam öyküleri de kaleme alýnmýþtýr.

*Yaþam öyküsünün bir baþka özelliði, yazarýnýn tarafsýz olmamasýdýr. Yaþamýný yazdýðý kiþiyi sunar ve yorumlarken kendi kiþiliðini de eserine yansýtýr. Otobiyografi türünde bu özellik daha da belirgindir.


____________________
Dört Sey Geri Gelmez Atýlan Ok, Söylenen Söz, Kacýrýlan Fýrsat ve Gecen Zaman ...
Profiline gir Web siteyi ziyaret et Bu üyenin tüm mesajlarını göster Cevap 7
Member
Member

Rojin
Cevaplar: 239
kayıt olmuş: 11/9/2006
Durum: Çevrimdışı
Cinsiyet: Bayan
red_folder.gif Yazılış Tarihi: 2/4/2008 Saat 00:58  
MAKALE

* Yazarýn belli bir konuda, genellikle günlük politika ile ilgili görüþlerini dile getirdiði kýsa metinlerdir. Makale, asýl gazetelerin yaygýnlaþmasý ve geliþmesiyle kendini gösteren bir edebi türdür. Yazar bu kýsa yazýlarda çeþitli konulara iliþkin kiþisel görüþ eleþtiri ve önerilerini sýralayabilir. Ya da politik veya toplumsal sorunlara deðinebilir. Konular politikanýn yaný sýra, bilim, dil, kültür gibi yazarýn tercih ettiði herhangi bir alan da olabilir. Makalenin amacý, açýklama, eleþtiri, tanýtým, bilgilendirme de olabilir. Ama genellikle eleþtirel tutum ön plandadýr. Makaleler, günlük yazýldýktan sonra bir araya getirilerek makale kitaplarý þeklinde yayýnlanabilir.


____________________
Dört Sey Geri Gelmez Atýlan Ok, Söylenen Söz, Kacýrýlan Fýrsat ve Gecen Zaman ...
Profiline gir Web siteyi ziyaret et Bu üyenin tüm mesajlarını göster Cevap 8
Member
Member

Rojin
Cevaplar: 239
kayıt olmuş: 11/9/2006
Durum: Çevrimdışı
Cinsiyet: Bayan
red_folder.gif Yazılış Tarihi: 2/4/2008 Saat 00:59  
ELEÞTÝRÝ

* Herhangi bir kiþiyi, bir eseri, bir konuyu doðru ve yanlýþlarýný dile getirerek göstermek amacýyla yazýlan kýsa metinlerdir. Hedeflenen öðeyi doðru ve yanlýþ yönleriyle tanýtmayý amaçlayabileceði gibi, bu öðenin doðru tanýtýlmasýný saðlamayý ve bir deðerlendirmeyi de hedef alabilir. Edebiyat sorunlarýný ve yapýtlarýný konu alan inceleme, yorum ya da deðerlendirme olarak da tanýmlanabilir.



ANI

* Kiþisel yaþantýnýn bütünü ya da belli bölümlerini ya da gözlemleri dile getirmek amacýyla yazýlmýþ edebi metinler ya da kayýtlardýr. Otobiyografi ile karýþtýrýlabilen aný, ondan dýþsal olaylara verdiði önem nedeniyle ayrýlýr. Anýda kiþisel yaþam izlenimlerinin yaný sýra bu izlenimlerin dýþ boyutlarý da geniþ olarak yer alýr. Otobiyografide yazar öncelikle kendilerini konu edinirken, aný yazarlarý çoðunlukla çeþitli tarihsel olaylarda rol oynamýþ ya da bu olaylarýn yakýn gözlemcisi olmuþ kiþilerdir.


____________________
Dört Sey Geri Gelmez Atýlan Ok, Söylenen Söz, Kacýrýlan Fýrsat ve Gecen Zaman ...
Profiline gir Web siteyi ziyaret et Bu üyenin tüm mesajlarını göster Cevap 9
Member
Member

Rojin
Cevaplar: 239
kayıt olmuş: 11/9/2006
Durum: Çevrimdışı
Cinsiyet: Bayan
red_folder.gif Yazılış Tarihi: 2/4/2008 Saat 00:59  
MÝZAH

* Olaylarýn gülünç, alýþýlmadýk ve çeliþkili yönlerini yansýtarak insaný düþündürme, eðlendirme ya da güldürme sanatýdýr. Bu amaçla yazýlan edebi eserler de mizah türü için de deðerlendirilir. En kaba þakadan en ince espriye kadar bütün mizah örnekleri, birbiri ile uyum içindeki olaylar arasýndaki çeliþkinin birdenbire ortaya çýkarýlmasýna dayanýr. Mizah gelenek ve kurallarýn sorgulanmasýnda önemli bir rol oynar. Ýki amacý vardýr, saldýrma ve savunma. Ýnsanýn topluca yaþamaya baþladýðý dönemle birlikte mizah da otaya çýkmýþtýr. Kentleþmeyle birlikte daha soyut ve dolaylý bir özellik kazandý.

*Mizahý bedensel þiddetten ayýrýp keskin dilli bir sanata dönüþtüren Atinalýlar olmuþtur. Ortaçaðda kilise ve krallarý alaya alan masallarýyla þenliklerde halký eðlendiren öykü anlatýcýlarý jonglörler ve gezgin minstrel’le birlikte açýk cinsel çaðrýþýmlarý da olan yeni bir mizah türü yagýnlaþtý. 20. yüzyýlda yeni bir mizah türü doðdu. Komik öðelerin yaný sýra ürkütücü ve korkunç öðelere de yer veren kara mizah ortaya çýktý. Siyasal mizah da bu dönemde önem kazandý.


____________________
Dört Sey Geri Gelmez Atýlan Ok, Söylenen Söz, Kacýrýlan Fýrsat ve Gecen Zaman ...
Profiline gir Web siteyi ziyaret et Bu üyenin tüm mesajlarını göster Cevap 10
Member
Member

Rojin
Cevaplar: 239
kayıt olmuş: 11/9/2006
Durum: Çevrimdışı
Cinsiyet: Bayan
red_folder.gif Yazılış Tarihi: 2/4/2008 Saat 01:00  
Türk edebiyatýnda mizah

* Türk edebiyatýnda ise gerçek anlamda ilk mizah ürünleri masallar, fýkralar ve seyirlik oyunlardýr. Divan edebiyatýnda da sýk rastlanmamakla birlikte mizah yer almýþtýr. Tanzimat döneminde Türk mizahýnýn çehresi geniþ ölçüde deðiþti. Teodor Kasap ve Direktör Ali Bey’in Fransýz edebiyatýnýn etkisiyle yazdýklarý tiyatro eserleri önem kazandý. Þinasi’nin Þair Evlenmesi, Ziya Paþa’nýn Zafername Þerhi, Namýk Kemal’in imzasýz fýkra ve yergileri bu tiyatro eserlerini izledi. 2. Meþrutiyet’le birlikte Türk mizah edebiyatý büyük geliþme gösterdi. Baha Tevfik, Peyami Safa, Ömer Seyfettin, Yusuf Ziya Ortaç ve Orhan Seyfi Orhon gibi birçok yazar mizah yazýlarýyla ünlendi.

* Cumhuriyetle birlikte Türk mizahý yeni bir kimlik kazandý. Bu dönem yazarlarý geçmiþi eleþtiren, yani dönemi savunan bir tutum benimsedi. Çok partili dönemle birlikte mizah kapsam ve konu bakamýndan büyük zenginlik kazandý. Aziz Nesin, Sabahattin Ali, Rifat Ilgaz, Orhan Kemal, Bedii Faik, Haldun Taner, Muzaffer Ýzgü, Çetin Altan gibi yazarlar bu dönemin önemli isimleridir.


____________________
Dört Sey Geri Gelmez Atýlan Ok, Söylenen Söz, Kacýrýlan Fýrsat ve Gecen Zaman ...
Profiline gir Web siteyi ziyaret et Bu üyenin tüm mesajlarını göster Cevap 11
« Ön  Diğer »        print
Yukarı git



mxBoard, © 2006 by pragmaMx.org, based on eBoard, XMB and XForum

1,895 saniye - 30 queries
Giriþ

Kullanýcý Adý:

Þifre:

Sprache
Arabirim Dilini Seçin:

Almanca Fransýzca Türkçe Ýngilizce
Son 5 Bilgi
Happy Birthday
Doðum Gününüz Kutlu Olsun!:

  • GurbetKiz053: 40 Yaþýnda
Etkinlik Takvimi
Ocak 2025
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31  

Fuarlar
Toplantilar
Konserler
Festivaller
Kültür Sanat
Anma Günleri
Dogum günü
Dini Bayramlar
Özel Günler
Resmi Bayramlar
üye Puani
  1. Rojin: 10 976 Puanlar
  2. asliyok: 4 432 Puanlar
  3. HarmanYeli: 4 396 Puanlar
  4. KizilZora: 2 048 Puanlar
  5. life23: 1 675 Puanlar
  6. gokkiz: 1 657 Puanlar
  7. BirNefes: 1 048 Puanlar
  8. Erasmus: 984 Puanlar
  9. -Pozan-: 785 Puanlar
  10. Siyahinci: 623 Puanlar
Son Şiirler
SAKLI SEVDAM
(8137 okuma)
Hatýrlarmýsýn .!
(11232 okuma)
Mektup......
(12042 okuma)
ANADOLU GARIBI
(12058 okuma)
SALKIMSÖÐÜT
(11815 okuma)
YAÞAMAYA DAÝR
(12047 okuma)
SALKIMSÖÐÜT
(12217 okuma)
TOP Download
  1. AntiVir Personal - Free Antivirus
       [Hits: 986 x]
Link ler
  1. VOLKAN KONAK
  2. Yusuf Hayaloglu
  3. Full dizi izle

Bu sitedeki tüm logo ve markalar sahiplerinin malýdýr. Diðer detaylarý Künye bölümünde bulabilirsiniz .

Haberlerimizi RSS kullanarak yayýnlayabilirsiniz.

Bu site pragmaMx 0.1.11 tabanlýdýr.

Yorumlar yazarlarýn sorumluluðu altýndadýr,
geri kalan her þey © 2004 - 2025 by Dostsesi - Stimme der Freundschaft